Receptiedienstverlening bij het CIZ

Receptiedienstverlening bij het CIZ

Vergroting van het hospitality gevoel middels receptiedienstverlening bij de vestiging van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) in Utrecht. Het CIZ onderzoekt of een aanvrager recht op zorg heeft uit de Wet langdurige zorg (Wlz). Ook kijken zij of niet vrijwillige opname nodig is. Dat doen ze vanuit de Wet zorg en dwang (Wzd). Tot slot adviseert CIZ de SVB over dubbele kinderbijslag bij kinderen die intensieve zorg nodig hebben.

Opdracht

Sinds 1 oktober 2023 verzorgt Young Facility de receptiedienstverlening bij het hoofdkantoor van CIZ in Utrecht. De receptiedienstverlening bestaat uit een totaaldienst wat bestaat uit het samenstellen van een receptionistenteam, het maken en bijhouden van een handboek, roostering en het structureren van de bestaande processen.

Werkzaamheden

Young Facility heeft het receptionistenteam samengesteld. De receptionisten krijgen een hospitality training van Young Facility waarbij gastvrijheid in de breedste zin van het woord en de juiste benadering van de klant centraal staat.

In de hospitality branche bestaat geen ‘vaste klant’ wat inhoudt dat ieder individu een andere aanpak vereist. Om de beleving van iedere klant te kunnen optimaliseren zijn de volgende taken belangrijk:

  • Gastvrij ontvangst van medewerkers, leveranciers en bezoekers
  • Het aannemen van een open houding, bestaande uit een stevige handdruk, oogcontact, een zit- of sta houding naar de gast toe en glimlachen
  • Luistervaardigheden
  • Een situatie bekijken via het perspectief van de klant
  • Niks persoonlijk opvatten of aantrekken
  • Kernproblemen behandelen
  • Concrete afspraken maken met gasten

Tijdens het intern opleidingsprogramma staat de Hospitality mindset van Young Facility centraal. Hiermee bedoelen we het signaleren van mogelijkheden voor de klant en daar op een hartelijke manier op acteren. Om dit begrip concreet te maken hanteren we vijf competenties waarop de medewerkers worden getraind. Deze zijn als volgt:

  • Groeimentaliteit – alles is te leren
  • Positiviteit – denken in oplossingen en creatief zijn in de aanpak
  • Eigenaarschap – de verantwoordelijkheid pakken binnen de eigen cirkel van invloed
  • Discipline – afspraken met jezelf en met anderen nakomen
  • Vertrouwen – vertrouwen in jezelf en collega’s

Daarnaast voeren de receptionisten ook facilitaire taken uit en zijn zij opgeleid tot BHV-er.

Resultaat

Het CIZ wordt door Young Facility volledig ontzorgt op het gebied van o.a. planning, receptiebezetting en ondersteuning van het facilitaire team. Het receptionistenteam probeert iedere dag de beleving van de klant centraal te stellen en deze positief te beïnvloeden door meer te doen dan wat wordt verwacht van hen. Met de inzet van de receptionisten in combinatie met de hospitality trainingen is het CIZ verzekerd van expertise op het gebied van hospitality en van een hoogwaardige totaalbeleving die aansluit op de behoefte van de klant. De hospitality trainingen dragen daarnaast bij aan een representatieve en gastvrije bezetting van de receptie.

WhatsApp Image 2024-02-07 at 08.56.56.jpeg

Receptioniste van het CIZ aan het werk

Toegevoegde waarde Young Facility

Young Facility neemt alle taken op het gebied van hospitality uit handen en zorgt dat dit tot in de puntjes wordt verzorgd. Dit realiseren wij door constante bezetting van de receptie zodat u hier als opdrachtgever geen omkijken meer naar heeft. Ook bij ziekte of uitval zorgen wij voor continuïteit middels de inzet door een buddy.

Contact

Bent u benieuwd naar hoe Young Facility invulling geeft aan hospitality middels de inzet van haar receptiedienstverlening? Klik dan hier. Wij komen graag vrijblijvend bij u langs op locatie.

YF - contact.png