‘Wat is facilitaire dienstverlening eigenlijk precies?’ is een vraag die wij geregeld voorbij horen komen. Dat er verwarring over de term bestaat is niet vreemd, omdat facilitaire dienstverlening een breed begrip is. Zo houden facilitaire organisaties zich veel bezig met het gebouwonderhoud, maar ook met uiteenlopende ondersteunende zaken als het aanvullen van voorraden, schoonmaak en kwaliteitsmanagement. Een overkoepelend antwoord op de vraag ‘wat is facilitaire dienstverlening?’ zou dan ook kunnen zijn: ondersteunende dienstverlening. Bij Young Group voeren wij deze ondersteunende diensten vooral uit in de sectoren onderwijs en vastgoed.
Onderhoud is één van de belangrijkste taken van een facilitaire organisatie. De facilitaire dienstverlener zorgt ervoor dat huurders graag wonen of werken in uw pand. De gebouwbeheerders zijn het aanspreekpunt bij problemen voor bewoners van een appartementencomplex of medewerkers in een school- of kantoorgebouw. Zij voeren bijvoorbeeld allerlei kleine reparaties in en om het gebouw uit. Daarnaast zorgen deze ‘huismeesters’ ervoor dat het gebouw netjes en in goede staat blijft. In overleg met u stellen wij een onderhoudsstrategie op voor de korte en lange termijn: de Meerjaren Onderhoudsplanning (MJOP). Door deze MJOP is voor u inzichtelijk welk onderhoud de komende jaren gepland staat en wat de kosten hiervan zijn.
Elk bedrijf is anders, dat realiseren wij ons als geen ander. Door het zorgvuldig in kaart brengen van uw wensen, doelen en behoeften kan Young Group als facilitaire organisatie ervoor zorgen dat de planning, aansturing en uitvoering van onze dienstverlening naadloos aansluit bij uw visie. Samen kijken wij waar u wel en geen ondersteuning bij kunt gebruiken. Naast de onderhoudsstrategie kunt u bijvoorbeeld denken aan (interim) projectmanagement, kwaliteitsmanagement, personeel, inkoop- en contractbeheer.
Wat is facilitaire dienstverlening voor u? Dat bepaalt u zelf! Neem voor meer informatie contact op met onze facilitair expert via 0172 - 74 50 85.