Wat doet een huismeester wel en niet? Natuurlijk verschilt wat een huismeester doet per situatie, afhankelijk van de wensen en visie van de klant, maar er is wel een algemeen takenpakket te schetsen. In de eerste plaats is een huismeester verantwoordelijk voor de veiligheid, netheid en het beheer van een gebouw. Dat kan een appartementencomplex zijn, maar ook een kantoorgebouw. In beide gevallen is de huismeester het eerste aanspreekpunt voor bewoners en huurders als het gaat om een probleem dat zich in het gebouw voordoet, zoals een defect.
De huismeester is onderdeel van de service voor de huurders: zij staan dan ook altijd centraal. De belangrijkste taak van de huismeester is zorgen dat de huurders tevreden zijn, door het pand in nette staat te houden en kleine technische werkzaamheden in en om het gebouw uit te voeren. Bij een zeer uitgebreid takenpakket mogen de kosten van een huismeester bij de huurders in rekening worden gebracht als servicekosten. Dit is het geval als de huismeester verantwoordelijk is voor elk van de volgende zaken: correct gebruik van de gemeenschappelijke ruimtes, veiligheid, inbraakalarmering, verspreiding van de post en het verrichten van reparaties voor de huurders. Als de huismeester slechts een deel van deze taken verricht, kunt u de kosten voor de huismeester niet als servicekosten doorberekenen.
Young Facility gelooft dat de ideale huismeester beschikt over zowel goede technische als sociale vaardigheden. Wij hebben een ruime ervaring met het intern opleiden van huismeesters. Hierdoor kunnen wij u een huismeester garanderen die beschikt over de gewenste vaardigheid, representativiteit en professionaliteit. Onze huismeesters zijn altijd klantgericht en zullen uiteenlopende onderhoudswerkzaamheden direct aanpakken. Zijn er werkzaamheden die buiten hun bevoegdheid liggen? Dan kunnen zij snel de juiste persoon inschakelen.
Wat doet een huismeester voor u? Neem contact op met onze huisvestingsexpert via 0172 - 74 50 85 om hierover meer te weten te komen.