mvo impactkaart 2019

MVO impactkaart 2019

Young Group hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Om hier concreet invulling aan te geven publiceren wij jaarlijks onze impactkaart.

De impactkaart is een weergave van concrete acties vanuit Young Group met maatschappelijke relevantie voor (onze) mensen en planeet. Young Group wilt middels deze impactkaart complete transparantie tonen rondom haar MVO activiteiten en anderen inspireren en stimuleren om soortgelijke initiatieven te integreren in de dagelijkse handelingen en bedrijfsvoering. Deze impactkaart richt zich op de volgende onderwerpen: opleidingsuren, medewerker initiatieven, talentontwikkeling, goede doelen, onderzoek & innovatie, kennisdeling, bewust mobiel, gezondheid & welzijn, projecten en partnerships. Deze onderwerpen staan bij Young Group centraal. Zo hebben wij ons afgelopen jaar ingezet om het gebruik van plastic flessen op kantoor te reduceren door het verstrekken van Dopper flessen die gemaakt zijn van gerecycled plastic uit de zee. Jaarlijks investeert Young Group 2% van het totale bedrijfsresultaat in maatschappelijke activiteiten, waaronder de eenzaamheid onder ouderen tegengaan en een donatie aan het fok- en herintroductieprogramma voor de bedreigde Kuifmakaak met Artis. Daarnaast bieden wij onze collega's een NS Businesscard aan om aan te moedigen met het OV te reizen in plaats van met de auto.
Binnen onze projecten hebben we oplossingen toegepast voor het gebruik van circulair meubilair en milieuvriendelijke sanitaire dispensers bij nieuwbouwprojecten. Sinds 2019 zijn we bezig met het ontwikkelen van een traineeshop voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt bredere baanperspectieven te bieden. Ook dit jaar is dit project in ontwikkeling geweest.
Onze medewerkers waarderen ons dit jaar met een 8,3 voor de medewerkerstevredenheid.

Ben jij benieuwd hoe Young Group MVO geïntegreerd heeft? Bekijk dan hieronder onze impactkaart.

0001