Young Group hecht veel waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Om hier concreet invulling aan te geven publiceren wij jaarlijks onze impactkaart.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een manier voor Young Group om bij te dragen aan de samenleving en een duurzaam bedrijfsmodel te creëren. Om de concrete acties van afgelopen jaar te laten zien maken we gebruik van een impactkaart. Middels deze kaart wil Young Group complete transparantie tonen rondom haar MVO activiteiten. Deze kaart bevat verschillende onderwerpen, waaronder: goede doelen, vitaliteit, inclusie & diversiteit, medewerker initiatieven, circulariteit en andere duurzame projecten en de vermindering van Co2 uitstoot. In 2021 heeft Young Group 2% van het jaarlijks bedrijfsresultaat geïnvesteerd in de Hersenstichting, Dierentuin Artis en de Voedselbank. Dit jaar was er extra aandacht voor gezondheid en vitaliteit middels de 'Ommetjes app' van de hersenstichting. De collega's van Young Group hebben zich actief ingezet voor de voedselbank door het samenstellen en uitdelen van voedselpakketten. De opkomst van hybride werken heeft voor een verminderen van de Co2 uitstoot gezorgd. Daarnaast was er extra aandacht voor het recyclen en reduceren van plastic.
Bij de verschillende projecten was er extra aandacht voor duurzaamheid middels circulaire meubelen en hergebruikprogramma's bij o.a. Groene Hart Praktijkschool. Voor TU Delft is een start gemaakt aan het ontwerp voor het physics gebouw, een Co2 neutraal, circulair en BREEAM excellent labgebouw.
Middels deze impactkaart hopen we andere bedrijven te kunnen motiveren om duurzaamheid in hun dagelijkse bedrijfsvoering te integreren.