Receptie- en facilitair beheer bij Lumax

Receptie en facilitair beheer bij Lumax

Het Lumax-gebouw is sinds 2000 in het bezit van Gemeente Utrecht en betreft een prachtig monumentaal pand. Het pand deed van 1918-1998 dienst als drukkerij en biedt vandaag de dag, als bedrijfsverzamelgebouw, kantoorruimten aan diverse huurders.

De opdracht

Sinds 1 september 2020 verzorgt Young Facility de receptiediensten voor Gemeente Utrecht bij het Lumax-gebouw. De receptiediensten bestaan uit het volledig beheer van de receptie waaronder het samenstellen van een receptionistenteam, het maken en bijhouden van een handboek, roostering en het structureren van de bestaande processen.

De werkzaamheden

Dagelijks is Young Facility aanwezig om de receptie en het beheer van het pand te verzorgen waarbij service hoog in het vaandel staat. De werkzaamheden zijn samen te vatten in o.a.

  • het ontvangen van bezoekers en ondersteunen met eventuele vragen die ze hebben
  • Het ontvangen en rondleiden van potentiële nieuwe huurders
  • Het opstellen van de huurovereenkomst bij nieuwe huurders
  • Het opnemen van de telefoon
  • Het aannemen van post
  • Huurders ondersteunen met facilitaire ondersteuning, zoals het beantwoorden van vragen over gebouwvoorzieningen
  • Het fungeren als eerste aanspreekpunt bij noodsituaties en het uitvoeren van evacuatieprocedures indien nodig.
  • Het bieden van klantenservice aan huurders en bezoekers
  • Beoordelen van storingen en het inschakelen van monteurs (indien nodig)
  • Uitvoeren van eindinspecties bij het opzeggen van de huur

DSC08882.jpg

Het resultaat

De receptie staat klaar voor de gebruikers en bezoekers van het pand door het eerste aanspreekpunt te zijn en te ondersteunen in o.a. het aannemen van post. De receptie is ten alle (kantoor)tijden bemand en staat klaar om huurders en bezoekers te ontvangen.

De receptionisten zijn opgeleid volgens de Hospitality mindset van Young Facility. Hiermee bedoelen we het signaleren van mogelijkheden voor de klant en daar op een hartelijke manier op acteren. Om dit begrip concreet te maken, hanteren we vijf competenties waarop de medewerkers worden getraind. Deze zijn als volgt:

  • Groeimentaliteit – alles is te leren
  • Positiviteit – denken in oplossingen en creatief zijn in de aanpak
  • Eigenaarschap – de verantwoordelijkheid pakken binnen de eigen cirkel van invloed
  • Discipline – afspraken met jezelf en met anderen nakomen
  • Vertrouwen – vertrouwen in jezelf en collega’s

De receptionisten zijn daarnaast opgeleid tot BHV-er.

De toegevoegde waarde

Young Facility streeft naar uit handen nemen van de hospitality waarbij dit tot in de puntjes wordt verzorg. Dit wordt gerealiseerd door een constante bezetting van de receptie, zodat u als opdrachtgever hier geen omkijken meer naar heeft. Ook bij ziekte of uitval zorgen wij voor continuïteit middels de inzet van een buddy.

Contact

Bent u benieuwd of Young Facility u kan ondersteunen in de uitvoering van de hospitality? Neem dan contact op via 0172 – 745 085, info@younggroup.nl of via onderstaande knop.

YF - contact.png